Wizerunek w Sieci

„Pokaż mi swój profil na facebooku a powiem Ci jakim jesteś człowiekiem” – brzmi zabawnie?

A gdybym Wam powiedziała, że tak wygląda rzeczywistość – również ta na rynku pracy?

Wypełnianie podania o pracę czy wysyłanie papierowego CV na adres firmy odeszło do lamusa. Dziś wysyłamy CV mailowo, ale warto pamiętać o obecności na profesjonalnych portalach takich jak LindedIn czy GoldenLine (o których pisałam też tutaj).

A co z Facebookiem? Czy nasz potencjalny pracodawca tam zagląda? Z odpowiedzią na te pytania przychodzi badanie „Media społecznościowe w rekrutacji” zrealizowane między czerwcem a wrześniem 2015 roku. W badaniu tym brały udział 222 osoby pracujące w działach HR oraz agencjach rekrutacyjnych z całej Polski.

Wyniki pokazały, że aż 97% rekruterów w Polsce wykorzystuje w swojej pracy portale społecznościowe, a aż 79% specjalistów potwierdziło, że zatrudniło nowego pracownika za pomocą portali społecznościowych.

Jakie portale społecznościowe najczęściej odwiedzają pracodawcy? Takie pytanie zadano w badaniu firmy YouGov, które zostało przeprowadzone w dniach 6-16 marca 2017 roku na grupie 2058 osób z UK, które podejmują decyzje biznesowe. Wyniki przedstawia poniższa grafika:

Social media platforms checked-01

 

Z kolei w Polsce prawie 90% osób rekrutujących ocenia kandydata za pomocą profilu w social media. Najczęściej wykorzystywane są portale biznesowe. Ciekawe, iż niespełna co trzeci badany przyznaje, że weryfikuje facebookowy profil kandydata przed spotkaniem. 50% rekruterów sprawdza zawartość profilu na Facebooku dopiero po rozmowie kwalifikacyjnej.

Warto zatem zadbać o swój WIZERUNEK W SIECI. Musimy zdać sobie sprawę, że każda nasza aktywność w Internecie pozostawia po sobie ślad, a facebookowy profil to kopalnia wiedzy o nas: jak spędzamy czas, jakie są nasze zainteresowania, do jakich grup należmy, jakie są nasze poglądy itp. Okazuje się, że nierzadko jedno nieprzemyślane zdjęcie czy wulgarny komentarz mogą zaprzepaścić nasza szansę zatrudnienia na wymarzonym stanowisku.

Zadbajmy zatem o odpowiednią prywatność naszych profili. Bardzo ważne są ustawienia odbiorców treści, które publikujemy, a także tego kto może nas oznaczyć na zdjęciach, wydarzeniach itp. Polecam wszystkim stronę dbajofejs.pl  gdzie znajdziecie poradnik o tym jak dobrać odpowiednie ustawienia prywatności, jak unikać fałszywych przekierowań na fb, o tagowaniu, lajkowaniu itp. Naprawdę warto tam zajrzeć!

Zastanówmy się jeszcze jakie treści są najbardziej negatywnie odbierane przez osoby rekrutujące, a także jakie treści odbierane są pozytywnie. Wyniki badania w tym kontekście przedstawia poniższa grafika:

treści - odbiór

 

PAMIĘTAJ! Nie jesteśmy anonimowi w Sieci! Internet pamięta wszystko!

Uczulajmy na powyższe kwestie również najmłodszych użytkowników, którzy często nie myślą o konsekwencjach publikowania treści w Sieci.

Miłego dnia :)

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *